10 myths about slimming.


Mam dla was 10 najpopularniejszych mitów na temat diety i fitnessu. Wszystkie błędne :D

 

1. Aby schudnąć ćwicz na czczo.

Jeśli na prawdę chcesz stracić na wadze utrzymuj przez dłuższy czas ujemny bilans energetyczny. Spalaj więcej kalorii niż dostarczasz organizmowi. A ćwiczyć lepiej jednak po lekkim posiłku. Na głodniaka można zasłabnąć, nabawić się bólu glowy.

2. Tłuszcz to twój wróg.

Ten z ciastek zy frytek na pewno. Ale w oliwie, rybach, nasionach czy orzechach występuje tzw. dobry tłuszcz. Pozytywnie wpływa na zdrowie, pomaga zachować szczupłą sylwetkę.

3. Bieganie szkodzi kolanom.

Tak, ale tylko gdy biegasz w klapach po asfalcie :D Naukowcy z USA dowiedli, że jogging wzmacnia stawy i mięśnie szkieletowe. Ważne tylko żebyś miała odpowiednie buty amortyzujące uderzenia.

4.Siłownia odchudza.

Jeśli ćwiczysz zbyt intensywnie, czerpiesz energię z mięśni, a nie z tkanki tłuszczowej. A gdy wykonujesz te same ćwiczenia, przyzwyczajasz mięśnie do wysiłku i też nie chudniesz. Dlatego poproś jakiegoś trenera o wskazówki.

5. Po godzinie 18 zero jedzenia.

To bez sensu jeśli chodzisz spać przed północą. Zdążysz zgłodnieć, będziesz miała problemy ze snem. Najlepiej jedz kolacje 3 godziny przed zaśnięciem.

6. Owoce bez ograniczeń.

Złe wiadomości dla osób które wcinaja na okrągło banany, winogrona, pomarańcze.. Owoce zawierają sporo węglowodanów więc spożywanie w nadmiarze prowadzi do otyłości. Również groźne dla figury są dosładzane soki.

7. Głodówka to jest to!

Że niby głodówka oczyszcza organizm i pozwala szybko schudnąć ? Błąd. Zaprzestając jedzenia odwadniasz organizm, zaburzasz trawienie. Na domiar złego po głodówce często pojawia się efekt jo-jo. Stosuj mądrą, urozmaiconą dietę. Będziesz zdrowsza i szczuplejsza.

8. Light nie tuczy.

Produkty oznaczone etykietką light mają naprawdę mniej kalorii niż normalne. Ale wiedząc że są lekkie, często zjadasz ich więcej. I na jedno wychodzi :<

9. Chudzi mogą jesć wszystko!

Nawet jesli słodycze czy hamburgery nie odbijają się na ich sylwetce to na pewno na zdrowiu. Śmieciowa dieta prowadzi często do cukrzycy, chorób serce lub awitaminozy.

10. Folia wyszczupla uda i talię.

Niektórzy przed ćwiczeniami owijają folią brzuch i uda. Myślą że szybciej je odchudzą a tak naprawdę bardziej się tam spocą.

Advertisements

8 thoughts on “10 myths about slimming.

  1. Ja na szczęście nie zamierzam się odchudzać. Tylko jestem strasznym łasuchem. Waga mi odpowiada. Mogłabyś napisać notkę o jakiejś diecie oczyszczającej? Tylko nie takiej, która polega na 3 dniowym piciu wody xD
    Co Ty na to?

  2. bardzo fajne te mity :D na pewno z nich skorzystam bo mam zamiar rozpocząć jakąś dietę ale nie myślałam o takiej głodówie po prostu troszkę ograniczyć jedzonko :D i zacząć ćwiczyć :D

    ps – i ja też uwielbiam takie zdjęcia mam ich mnóstwo na kompie :D ostatnio musiałam trochę usunąć bo mi sie dysk zapchał ahaha :D

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s